UNGE PIANISTER

Gratis koncert med unge pianister

9. marts kl. 19.30 i Slesvigske Musikhus

Til koncerten i Haderslev Musikforening den 9. marts kan 4-5 af de absolut bedste unge pianister i verden opleves i et varieret program med en række af klaverlitteraturens hoved-værker. De spillende pianister er alle deltagere i Aarhus International Piano Competition 2023. Programmet for koncerten og pianisterne, der spiller, kendes først kort inden koncerten. Derfor må dette være en spændende overraskelse. Men vi kan garantere en koncert på højeste niveau med en række af klaververdenens kommende stjerner.

Aarhus International Piano Competition finder sted i perioden fra 3. marts til 11. marts 2021 i Musikhuset Aarhus for sjette gang. Den er arrangeret i samarbejde mellem Aarhus Symfoni-orkester, Musikhuset Aarhus, Det Jyske Musikkonservatorium og Juhl-Sørensen A/S. Til kon-kurrencen dyster 42 af verdens dygtigste unge pianister mellem 11 og 21 år om store penge-præmier og koncertengagementer. For konkurrencen er det vigtigt, at vinderen ikke blot tager det hele. Og derfor arrangeres der koncerter i en række jyske musikforeninger for de deltagere, der ikke når hele vejen til finalen.

Hvis man er interesseret i at følge konkurrencen live, er det muligt i Lille Sal i Musikhuset Aarhus, hvor de indledende runder finder sted fra søndag den 5.  marts til fredag den 10. marts 2023, alle dage fra kl. 10-13 og kl. 15-18. Hertil er der fri entré. Mere information kan findes på: www.pianocompetition.dk. Til finalekoncerten lørdag den 11. marts 2023 kl. 19.30 kan der købes billetter gennem Aarhus Symfoniorkester.