Briterne kommer
Søndag d. 13. september 2026 kl. 16.00

Den britiske kompositionsmusik oplevede den såkaldte ”anden renæssance” i starten af 1900-tallet med dyrkelse af den britiske folketone.
Koncertens program for besætningen tenor, strygekvartet og klaver er et koncentrat af denne epoke med to hovedværker: A. E. Housmans ”A Shropshire Lad” og Benjamin Brittens arrangement af folkeviser.
Tenoren David Danholt og musikerne Johannes Søe Hansen, violin – Anja Zelianodjevo, violin – Magda Stevenson, bratsch – Ingemar Brantelid, cello og Britt Krogh Grønnebæk, piano.
