TRIO PRO TEMPORE

Søndag den 20. november 2022 kl.16.00:
TRIO PRO TEMPORE
Lasse Mauritzen, horn – Henrik Bo Hansen, klaver
– Carl Julius Lefebvre Hansen, obo.

Usædvanlig trio spiller i Slesvigske Musikhus

Det er en helt usædvanlig instrumentsammensætning den nye trio ”Trio Pro Tempore” præsenterer publikum for, når den med flygel, horn og obo giver koncert i Slesvigske Musikhus den 20. november kl. 16.00.

Koncerten er arrangeret af Haderslev Musikforening. Der er billetsalg ved indgangen fra en halv time før koncertens start. Pris 140 kr.

De tre musikere er Henrik Bo Hansen, Lasse Mauritzen og Carl Julius Lefebvre Hansen. De har sammensat et fascinerende program med både nyere og ældre komponister, der med de tre instrumenter giver en velklingende og helt usædvanlig musikoplevelse.

Trioen repræsenterer tre generationer. Her er pianisten Henrik Bo Hansen den med længst erfaring. Efter studier i Paris, Budapest og New York, har han givet koncerter i det meste af Danmark og i fjernere destinationer som USA, Canada, Nigeria og Kenya. Frem til 1996 var han i ti år stadspianist i Herning. Siden har han optrådt ved kammerkoncerter og givet orgelkoncerter i USA, England og Frankrig.

Lasse Mauritzen er allerede en legende som hornist. Han begyndte sin musikalske løbebane som 8-årig i Tivoli Gardens Musikkorps. Allerede som teenager fik han sin første stilling i DR-underholdningsorkestret. Siden 2006 har han virket som 1. solo-hornist i DR-Symfoniorkestret. Han er medlem af DR-Symfoniorkestrets Blæserkvintet og United Euro Brass Quintet, med hvilken han i år har turneret i Japan.

Oboisten Carl Julius Lefebvre Hansen har siden 2019 været medlem af den fremragende Verbier Festival Orchestra i Schweiz. I efteråret 2021 virkede han som solo-oboist på Malmø Opera og i foråret 2022 bestred han tilsvarende position i Helsingborgs Symfoniorkester.

Til trods for, at trioen er ny, så er det dygtige og erfarne musikere, der indtager pladsen i den nye trio, som giver koncert i Slesvigske Musikhus.