Novo Quartet

Søndag den 25. februar 2024 kl. 16.00:

Søndag den 25. februar kl. 16 spiller den unge Novo Quartet i Slesvigske Musikhus musik af Mozart, Haydn og Beethoven ved en koncert arrangeret af Haderslev Musikforening. Koncerten er åben for alle. Der vil være billetsalg ved indgangen fra en halv time før koncertens start.

Haderslev Musikforening var hurtig til at få en aftale med kvartetten, da den for fire år siden vandt førsteprisen i P2s kammermusikkonkurrence.

Siden har de fire musikere vundet adskillige priser både i Danmark og i udlandet. Her har de været med ved konkurrencer i bl.a. England, Australien, Japan, Norge og Schweiz.
I Tyskland vandt de ved musikkonkurrencen ved Heidelberg Frühlings Festival, der har givet dem adgang til musiksteder i Tyskland. Senest har de fået førsteprisen i Concours de Geneve, hvor juryen udråbte dem til et af de mest lovende ensembler i Danmark.

De fire medlemmer er på violin Kaya Kato Møller og Nikolai Vasili Nedergaard, samt Daniel Sledzinski på bratsch og Signe Ebstrup Bitsch på cello.

Program:
W.A. Mozart – Divertimento i D dur,
K. 136
I. Allegro
II. Andante
III. Presto
J. Haydn – Strygekvartet op. 20 nr. 4
i D dur
I. Allegro di molto
II. Un poco adagio e affettuoso
III. Allegretto alla zingarese
IV. Presto scherzando